Incident-response

Incident-Response Retainer

In het geval van een incident wil iedereen zo snel als mogelijk geholpen worden. Wij helpen met het opstellen van een incident response plan en kunnen de medewerkers binnen uw organisatie trainen hoe te handelen bij het voorkomen van een incident.

Vraag ons naar de unieke Incident-Response Retainer die u kunt afsluiten op abonnement basis.

Fase 1: Intake

Wat is de behoefte van de klant, wat is er reeds geregeld en wat niet. Voorkom dubbele preventieve maatregelen.

Fase 2: Technische inventarisatie

Welke maatregelen zijn er reeds genomen en welke worden aanvullend aanbevolen. Mits nodig wordt er een technisch onderzoek gedaan. Een ransomware kwetsbaarheids-analyse is een sterke aanbeveling om vooraf te doen, zodat het exact weet waar je staat.

Fase 3: Incident Response Portaal

In het unieke incident-response portaal worden alle benodigde stappen doorlopen en ingevuld zodat er een compleet plan komt voor de organisatie die intern gedistribueerd kan worden. Alle stakeholders zijn dan op de hoogte wie wat moet doen bij een eventueel incident. Dit beperkt de schade!

Fase 4: Incident Response Retainer

De overeenkomst inregelen zodat de klant gegarandeerd is van de juiste ondersteuning bij een incident. Een retainer is maatwerk en zal dan ook passend worden aangeboden. Desgewenst met of zonder een cybersecurity verzekering.

Fase 5: Training en borging

Intern worden de medewerkers getraind zodat de vastgelegde procedures bekend zijn en opgevolgd worden bij een eventueel incident. Tevens wordt het crisisteam samengesteld die periodiek met elkaar overleggen en oefenen onder begeleiding.

Fase 6: periodieke evaluatie

Periodiek wordt automatische het plan beoordeeld en geüpdatet waar nodig. Na eventuele update wordt de laatste versie van het plan gedeeld met de interne organisatie en zal ook de leidraad voor de jaarlijkse oefening.

Fase 2: Technische inventarisatie

Welke maatregelen zijn er reeds genomen en welke worden aanvullend aanbevolen. Mits nodig wordt er een technisch onderzoek gedaan. Een ransomware kwetsbaarheids-analyse is een sterke aanbeveling om vooraf te doen, zodat het exact weet waar je staat.

Fase 4: Incident Response Retainer

De overeenkomst inregelen zodat de klant gegarandeerd is van de juiste ondersteuning bij een incident. Een retainer is maatwerk en zal dan ook passend worden aangeboden. Desgewenst met of zonder een cybersecurity verzekering.

Fase 6: periodieke evaluatie

Periodiek wordt automatische het plan beoordeeld en geüpdatet waar nodig. Na eventuele update wordt de laatste versie van het plan gedeeld met de interne organisatie en zal ook de leidraad voor de jaarlijkse oefening.

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Vraag een offerte aan

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Vraag een offerte aan